Příběh kosmetiky Schminka: Pot, slzy a vítězství

I když možná sledujete kosmetiku Schminka na sociálních sítích, a dokonce možná máte nějaké Schminka produkty ve svém kufříku s líčením, pravděpodobně neznáte příběh, který se za touto českou značkou schovává. Proto vám ho dnes povyprávíme pohledem paní MUDr. Jany Cibulkové, která si touto cestou splnila svůj sen.

Drogerie a e-shopy jsou plné nejrůznějších kosmetických výrobků, ke kterým chováme větší, nebo menší sympatie. Co si ale jako kupující málokdy uvědomujeme je to, že za každou značkou najdeme i nějaký zajímavý příběh. Nejinak je tomu v případě kosmetiky Schminka, za kterou stojí česká výrobní společnost GOLDEN LINE s. r. o.

Začněme ale hezky od začátku.

Takhle to všechno začalo

Pro začátek bychom si měli představit paní MUDr. Janu Cibulkovou, bez které bychom tu dnes nebyli. Paní Jana měla vždycky silné estetické cítění, a pokud ji něco přitahovalo, tak to byly barvičky. Ve srovnání s řadou jiných se ale rozhodla, že s nimi nebude pracovat při vytváření obrazů a dalšího umění, které si můžete chodit prohlédnout do galerie, nebo si ho můžete pověsit doma na zeď, ale raději zvolí práci s kosmetikou, která podtrhuje krásu žen, podporuje jejich kreativitu a zvyšuje jim sebevědomí.

Mezi její první pokusy o vlastní kosmetickou tvorbu patřila značka Solange. Tu paní Jana ale nevyráběla ještě sama, ale objednávala si polohotové výrobky z Itálie, které pak kompletovala doma v Česku. Tato aktivita ji ale příliš neuspokojovala, protože si přála vytvořit něco od A do Z. Krátce poté rozjela vlastní výrobu kosmetiky GOLDEN LINE s. r. o., která v současné době sídlí v Horkách u Čáslavi. Jelikož se paní Cibulková zaměřuje i na výrobu kosmetiky na zakázku (protože ne každá kosmetická firma má vlastní dobré know-how na všechny výrobky ve svém portfoliu), Schminka spatřila světlo světa (až) v roce 2000.

Vzlety a pády: Co o Schmince nejspíš nevíte

Když se zeptáte paní Cibulkové na to, jaký výrobek z portfolia Schminka jí dal asi nejvíc zabrat, vždycky vám poví, že to byly perličkové pudry, tvářenky a bronzery.

Zajímavostí je, že perličkové výrobky jsou na světovém trhu spíše raritou. A má to svoje důvody. Jejich produkci se kvůli velké náročnosti na výrobu věnuje jen malé procento kosmetických firem. Než je ale mohla paní Cibulková úspěšně zařadit do portfolia, čekalo ji mnoho a mnoho let vylepšování receptury a zkoumání, co bude a nebude při jejich výrobě fungovat. (Jednou se perličky rozpadaly, podruhé byly zase příliš mastné... Rozhodně to tedy nebylo nic snadného.) Její usilovná píle se ale jednoznačně vyplatila, protože ve výrobě kvalitních a plně funkčních perličkových produktů nemá prakticky konkurenci.

Výhled do budoucna: Nové výrobky, zajímavé akce a lepší dostupnost

Ačkoliv byla kosmetika Schminka kvůli výrobě zakázkové kosmetiky pro jiné značky trochu stranou, od pozdního jara roku 2022 doznává spousty velkých změn. V současné době se e-shop rozšiřuje o nové kosmetické produkty (zmínit bychom mohli například balzám na rty s konopímtřpytivý letní balzám na rtykorekční tyčinky na nedokonalosti pleti a mnoho dalších) a novým, ale i stávajícím zákaznicím, nabídne speciální akce, které jim umožní získat Schminka produkty za výhodnější ceny. Také se spojuje s velkými hráči na trhu, díky kterým by měla být dostupná na více prodejních místech.

Jak tedy vidíte, česká kosmetika Schminka má historii, se kterou rozhodně nezapadá do řady. To ale vůbec nevadí, protože je skvělým příkladem toho, že vášeň pro kvalitní kosmetiku se nezastaví před ničím.